søndag den 11. marts 2007

Spar på fedtet - især fra mejeriprodukter og kød

Der var enighed om, at udviklingen gik i den rigtige retning. Initiativer til øget varekundskab var ønskeligt og ville kunne understøtte reduktion af fedtindtaget.

  • Mængdeangivelser
  • Positiv formulering af ”fedtrådet”
  • Kampagner- fx inspireret af undertonerne i ” 6 om dagen” , som fx en onsdagskampagne, med ”det fedtfri onsdags….”
  • Slogans, fx lev ikke fedt , men stærkt
  • Magre færdigretter
  • Fokus på fedtkvalitet
  • Udvikling af mærkning af måltider i udespisningsbranchen
  • Anvendelse af ”Tallerken-modellen”

Mænd blev anset for en vigtigt målgruppe, hvilket også indgik i ide-udviklingefasen.
Medier til at nå målgruppen: Tankstationer, sportsklubber, tilbudsaviser, lokalavisermandeblade, tekst TV, SMS’er.

Der var ønske om at tage et medansvar for sundhedsoplysningen.
Der opnås imagepleje, branding. Der reklameres for magre produkter.

Det var vurderingen, at det ikke var nærliggende at koordinere ”fedtrådet” med enkelt stående andre kostråd, men gerne som en del af en samlet indsats rettet mod den samlede kost og dermed alle kostrådene.

Det blev foreslået at koble evt. initiaver op på sociale sammenhænge for at styrke gennemslagskraften.

Ingen kommentarer: